سئو فرآیندی است که باعث افزایش بازدیدکنندگان، افزایش اعتبار، کاهش هزینههای تبلیغاتی و افزایش فروش وبسایت شما میشود. میتوان گفت سئو (SEO) تأثیر مثبت بسیار زیادی بر کسب و کار دارد و میتواند به بهبود نتایج مالی و موقعیت رقابتی شما کمک کند. بنابراین، سرمایهگذاری در بهینهسازی موتورهای جستجو برای وبسایت خود میتواند به عنوان یک استراتژی موثر تبلیغاتی در دنیای آنلاین مورد استفاده قرار گیرد.
تیم سئوی پِرلا جهت دستیابی به نتایج بهتر، استراتژی های مناسب و شخصیسازی شده را با توجه به حوزه کاری و شرایط وبسایت شما طراحی میکند.
با توجه به شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کووید-۱۹ ایجاد شد، نیاز به سایت و سئو به بالاترین حد خود رسید. مردم به صورت حضوری نتوانستند خدمات و یا خرید خود را انجام دهند و مجبور به جستجوی آنلاین شدند. همچنین مشاغل سنتی به این موضوع پی بردند که باید به سمت دیجیتال بروند. افزایش گرایش مردم به سئو، نشان از اهمیت بسیار بالای حضور کسب و کار در محیط اینترنتی دارد.
از کرونا به بعد، افراد بیشتر به جستجوهای آنلاین روی آوردهاند و بیشتر به محصولات و خدماتی که در جستجوی گوگل بالا میآیند، اعتماد کردند. این امر تاثیر بهسزایی در رونق کسب و کارها داشته است و آنها را مجاب به تمرکز بیشتر بر سئو کرد. صاحبان کسب و کارها به اهمیت این نکته پی بردند و بیشتر بهینهسازی محتوای خود را بر اساس اصول سئو انجام دادند.
با افزایش تعداد کسب و کارها و شرکتهایی که به فعالیتهای آنلاین روی آوردهاند، رقابت بین آنها بسیار بیشتر شد. همچنین بهینهسازی برای موتورهای جستجو به عنوان یکی از راهکارهایی برای برتری در این رقابت، اهمیت بیشتری پیدا کرد.
بهتر است بدانید که سئو یک استراتژی بلند مدت از مجموعه روشها و تکنیکهایی تشکیل شده است که به طور مداوم باید اعمال شوند تا در رتبه وب سایت بهبود ایجاد شود.
زمانی که برای دیدن نتایج سئو (SEO) لازم است، ممکن است بسته به محتوا، رقابت در صنعت و شرایط بازار متفاوت باشد. اغلب افراد انتظار دارند که به محض اینکه سئوی وبسایتشان شروع میشود باید سریعاً تاثیر آن را در کسب و کار خود حس کنند، اما به هیچ عنوان اینطور نیست و بازه زمانی آن بر اساس حوزه کاری توسط سئو کار مشخص میشود(البته نه به صورت دقیق و تضمینی). در برخی موارد، تغییرات کوچکی ممکن است تاثیر محسوسی در رتبهبندی داشته باشد، اما برای رتبهبندی بالا و بهبود، ممکن است چندین ماه زمان نیاز باشد. عواملی مانند سن دامنه، قدمت محتوا، رقابت در کلمات کلیدی مورد نظر و تعداد بیشماری از عوامل دیگر میتوانند در تعیین زمان نهایی تاثیرگذار باشند. همچنین، تغییرات الگوریتم موتورهای جستجو ممکن است نتایج را تحت تأثیر قرار دهند و زمان لازم برای دیدن تغییرات را به تأخیر بیندازد.
شما نباید این انتظار داشته باشید که یک شبه سایتتان رشد کند. این پروسه زمان بر است که بهینه سازی ها تاثیرگذار باشند و بر کسب و کار شما نیز تاثیر خود را بگذارند. برای اینکه وبسایت شما در نتایج جستجو رتبه بندی شود، خزنده های گوگل ابتدا صفحه شما را پیدا کرده و اطلاعات را نیز فهرست میکنند. به همین دلیل این فرآیند زمان بر است، زیرا گوگل میلیونها سایت را باید بخزد و ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد تا صفحات شما توسط گوگل خوانده شوند. برای به دست آوردن رتبه های بالا و حتی حفظ آن، باید مداومت داشته باشید و وبسایت خود را برای سئو بهینه سازی کنید. شما در حال رقابت با صدها کسب و کار دیگر برای رتبه بندی در نتایج جستجو (سئو) هستید. اگر آنها به طور مداوم بر روی سایت خود کار میکنند و صفحات خود را بهینه سازی می کنند، در صورتی که شما عملیات بهینه سازی را انجام ندهید، بدیهی است که از شما بالاتر خواهند بود. بهینه سازی مستمر شما را قادر می سازد تا در رتبه بندی موتورهای جستجو رقابتی باقی بمانید و توانایی رقابت داشته باشید.
به طور کلی، برای دیدن نتایج قابل توجه در سئو، بهتر است صبور باشید. گاهی ممکن است بسیار زودتر از زمان تعیین شده سئوکار خود نتیجه قابل قبول را دریافت نمایید و گاهی ممکن است بسیار دیرتر این نتیجه را مشاهده نمایید.
تیم پِرلا، کسب و کار شما را آنالیز کرده و مسیر توسعه کسب و کارتان را در فضای دیجیتال طراحی مینماید.